خبر

نمایش همه

مهم‌ترین اکتشافات نوروساینس و دانش مغز در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳)

مغز انسان مدتهاست که به عنوان یک راز بزرگ باقی مانده است. یکی از قوی ترین اندام ها است که قادر به فکر کردن، نگهداری حافظه و یادگیری است. اما دانشمندان با کشف دقیق نحوه انجام این شاهکارهای باورنکردنی دست و پنجه نرم کرده اند

مقاله

نمایش همه

پیش بینی آینده نگری کودک ممکن است؟ پرسشنامه تفکر آینده نگر

آینده نگری، که به عنوان تفکر در مورد آینده شناخته می شود، به طور منحصر به فرد در انسان وجود دارد. آینده نگری به ما امکان می دهد رویدادهای آینده را شبیه سازی و پیش بینی کنیم، با توجه به احساسات ناشی از این رویدادها، برنامه ریزی کنیم که آیا می خواهیم به سمت آنها برویم یا از آنها اجتناب کنیم، و اقدامات مناسب برای هدایت آینده خود انجام دهیم. در اصل، آینده نگری بخش کلیدی چیزی است که ما را انسان می کند و با امکانات نامحدود آینده پیوند نزدیکی دارد.

مشاوره آنلاین یا حضوری؟ تحقیق مقایسه مداخله آموزشی برای والدین کودکان مبتلا به علائم اوتیسم

رویکرد مداخله مبتنی بر اینترنت یک استراتژی جدید برای مشاوره آموزشی است. اما آیا واقعا به اندازه جلسات حضوری موثر است؟ در مطالعه ای دکتر سعید صادقی، دکتر حمید رضا پوراعتماد و دیگر همکارانشان به بررسی این مطلب در آموزش والدین کودکان مبتلا به اوتیسم پرداختند.

پالس های الکتریکی در مغز شما دقیقاً چیست؟

با خواندن این کلمات، میلیاردها میلیارد پالس الکتریکی در مغز شما به وجود می آید. یک سمفونی پیچیده از فعالیت نورون ها، به نوعی افکار، احساسات و درک شما را رمزگذاری می کنند.

تاثیر تلویزیون و موبایل بر کودکان دارای اوتیسم و ارتباط با مشکلات خواب و تغذیه

در پژوهشی که به تازگی توسط دکتر حمیدرضا پوراعتماد و همکارانش انجام شده است، این سوال دنبال شده بود که آیا این تمایل و استفاده زیاد از ابزار دیجیتال در کودکان مبتلا به اوتیسم می تواند در خواب و تغذیه آنها نیز اختلال ایجاد کند؟